....$$=$+$....

خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را تغییرنیافتنی است،شهامتی تا تغییر دهم آنچه را می توانم و دانشی تا بدانم تفاوت آن دو را

....$$=$+$....

خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را تغییرنیافتنی است،شهامتی تا تغییر دهم آنچه را می توانم و دانشی تا بدانم تفاوت آن دو را

داستان چرتکه...

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

یادمه بچه بودم برای اولین بار یه چرتکه دیدم یادم نمیاد با کی بودم..

یا کجابودم فقط یادمه از صاحبش اجازه گرفتم با چرتکش بازی کنم

کلی ذوق کرده بودم...

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

چرتکه شم تقریبا این شکلی بود:

چرتکه یک وسیله قدیمیه که باهاش میشه 4 عمل اصلی رو انجام داد و حتی برای محاسبه ریشه 2و3 اعدادنیز بکار میره

چرتکه  وا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ایست که از زبان روسی

 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

وارد زبان پارسی شده، برپایه برخی منابع اومده  که ایرانیان در دوره هخامنشیان

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

اولین کسانی بودند که از چرتکه استفاده می کردندالبته دلایل زیادی برای صحت این مطلب نیامده

و اما طرز کار با چرتکه انجمن: 

از سمت راست ارقام اولین عدد مورد نظر را وارد می کنیم به این صورت که به ازای هر رقم، همان تعداد از مهره‌های یکان ، دهگان، صدگان و... را پایین می آوریم. سپس برای وارد کردن عدد بعدی به همان ترتیب، به ازای هر رقم تعدادی از مهره‌ها را پایین می آوریم ولی اگر تعداد مهره‌های مورد نیاز برای پایین آوردن کافی نبود، ما به ازای 10 را نگه داشته و فقط یک مهره به مهره‌های سمت چپ آن اضافه می کنیم

البته خودمم این مطلب رو از ویکی پدیا یاد گرفتم منتظرم بیام سریع تر دانشکده

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

که با چرتکه خوشگله بازی کنم

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ http://lifestory68.blogfa.com

من که هنووووز یاد ندارم..... ولی خیلی دوست دارم طرز کارشو یاد بگیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد